سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سزاوارتر مردم به بخشودن ، تواناترشان است به کیفر نمودن . [نهج البلاغه]
 
جمعه 90 شهریور 4 , ساعت 2:29 عصر


ارائه یک نمونه الگوی تدریس درس تربیت بدنی پایه ی اول ابتدایی با توجه به الگوی هدف گذاری بر اساس برنامه درس ملی:

نام بازی: بیش تر بردار                                  زمان بازی: 8 تا 10 دقیقه

عده ی شرکت کنندگان: همه دانش آموزان کلاس

هدف کلی: حفظ و توسعه انعطاف پذیری ، تلفیق با سایردروس ( علوم، ریاضی، فارسی و...)

انتظارات یادگیری:

یادگیرنده می تواند :

-در تمامی عضلات بزرگ بدن ،کشش ایجاد کند.

- با کشش اعضای بدن خود ( دست و پا) برای رسیدن به هدف تلاش کند.

- فعالانه در گروه همکاری کند.

- با حروف مختلف ، کلمات با معنی بسازد.

-  نمادهای اعداد ( 1 تا 5) را تشخیص دهد.

- به شرکت در تمرینات انعطاف پذیری علاقه مند  شود.

- روحیه همکاری و همیاری در گروه را برای رسیدن به هدف تقویت  نماید.

- به قوانین و رعایت نظم و مقررات احترام گذارد.

- اصول ایمنی و بهداشت را رعایت کند.

وسایل بازی: فلش کارت هایی در رابطه با حروف الفبا، اشکال حیوانات و زیست گاههای آنها ، نماد اعداد (1 تا5)

فضای آموزشی: حیاط مدرسه

نحوه استقرار: دو گروه با آرایش صف روبروی هم

روش اجرا: دانش‌آموزان با فاصلة 3 متر در دو گروه به صورت صف روبروی هم در فضای ورزشی مستقر می‌شوند. فاصله 3 متر با دو خط به صورت دالانی مشخص می‌گردد. معلم تصاویر و فلش کارت های موردنظر (مرتبط با سایر دروس) که از قبل طراحی شده را در دالان قرار می‌دهد. هر گروه با فرمان معلم باید سعی کند با هرعضوی( دست ها و پاها) از بدن که می‌تواند تعداد بیش‌تری از اشیا داخل دالان را بردارد مشروط بر اینکه حتما یک قسمت از بدن خارج از دالان قرار گرفته باشد. با پایان وقت مقرر از سوی معلم، بازی متوقف شده و سپس معلم از دانش آموزان می خواهد در زمان تعیین شده با استفاده از فلش کارت ها یا تصاویری که برداشته اند ( مرتبط با دروس ) فعالیت های از قبل طراحی شده مانند ساختن کلمات با معنی و... به اجرا در آورند.  در ادامه بازی برای جذابیت بیش‌تر، معلم می‌تواند تصاویر و اشیا دالان را تغییر دهد.

ارزشیابی: با توجه به اینکه ارزشیابی در این پایه از نوع توصیفی است ، معلم در طول اجرای بازی با ابزار مشاهده ،عملکرد دانش آموزان را در اجرای حرکات کششی، استفاده از اعضای بیشتر( دست ها و پاهای راست و چپ) و دستیابی به فلش کارت های بیشتر و رسیدن به اهداف آموزشی  دروس مورد نظر ارزیابی می نماید.

دراین بازی راهبردهای یاددهی–یادگیری بکارگرفته شده عبارتنداز :

-توجه به یادگیری مشارکتی (تشویق درفعالیت جسمانی) ،همکاری گروهی

-توجه به تجربیات مستقیم وغیرمستقیم( کمک به هم نوع)





لیست کل یادداشت های این وبلاگ